Gracias till alla som har hort av sig:-)

Det ar roligt att fa alla era kommentarer och det kanns inte alls som vi ar sa langt borta.

I morse sov vi lite langre, ocksa Mona kunde sova men Marten som la sig tidigast vaknade sist. Hans forsta fraga var var vi skulle ata frukost =) Vi at pa hotellet, barnen tog amerikansk frukost med agg och bacon och Mona mexikansk frukost med bonor (!!!), agg och chipotle. Konsistensen var lite konstig men det var sa starkt sa det inte smakade bonor.

Efter frukosten packade vi ihop, Mona holl ocksa pa att bryta ihop eftersom Love och Marten rok ihop. Efter mycket tjat, sakert en timme, borstade Love tanderna sa vi kunde checka ut. Vi tog en taxi till Terminal Norte dar vi lamnade in vart bagage. Vi har redan en kasse och tre sombreros utanfor ryggsackarna......Fran bussterminalen tog vi en ny taxi till Arquimides/Champs Eliseos som ar ett av 21 stopp for turistbussarna som aker runt i stan. Det ar dubbeldackare utan tak sa man har fin utsikt. Nar vi gick pa fick vi horlurar med guidning pa turen. Det var haftigt att aka runt for vi hann se en stor del av den har enorma stan. Ibland kom det kvistar och sopade oss i ansiktet, det gallde att ducka. Astrid tog en massa foton igen, tyvarr kan vi inte ladda upp dem forran vi kommer hem. Vi akte forbi stadshuset, det var más grande que Sodertaljes nya stadshus och Mona undrade hur budgetarbetet ser ut i Mexico City =) Det dyker ocksa upp tankar pa hur stadsplaneringen ser ut......

Vi akte forbi en stor nojespark med en jattebergodalbana, loop och en massa andra otacka saker. Bredvid finns ett barnmuseum dar det ar forbjudet att inte rora sakerna. Alla barn ar dock trotta pa museum nu sa det blir nog inget besok dar. Vi har annu inte sett nagra muralmalningar, men det far vi ta pa julafton. Paseo de la Reforma ar en superlang gata langs vilken det finns en massa roliga saker, t ex bankar som ar gjorda av spelkort och hander och med gubbar som hanger upp och ner.

Vid Zócalo steg vi av bussen for att vi var hungriga. Vi hittade en restaurang pa andra sidan gatan, dar alla utom Love at buffé. Han at grillad kyckling istallet. Marten at i vanlig ordning mest, men vi andra at ocksa en hel del. Notan gick pa 732 pesos och det ar det dyraste vi atit hittills. Efter maten gick vi ett varv runt "torget" dar det fanns mycket folk, en del akte skridskor och nagra akte pulka. Det gick ocksa att tillverka fejksnogubbar :P Det kanns inte alls som att det snart ar jul fast det finns hur mycket juldekorationer som helst. Nar vi gatt runt kom nasta turistbuss som vi hoppade pa for att fortsatta tillbaka dit vi steg pa. Nar vi gick av hade det nastan blivit morkt och vi fick ga en bit for att komma at ratt hall for att haffa en taxi. Snart var det kolmorkt och dar stod vi i en halvtimme och vinkade pa taxibilar som bara akte forbi. Till slut fick vi i alla fall napp. Bade ikvall och igar akte vi taxametertaxi som bada varit billigare an de forbestallda, helt tvartemot vad vi last i bocker. Det finns hur mycket taxin som helst i DF och hur mycket luftfororeningar som helst. Mellan bilar och bussar springer folk och saljer saker eller putsar vindrutor, undrar hur deras lungor ser ut?

Marten vill ata corn dog men Astrid sager att han kan fa Moctezumas hamnd. Marten och Love tycker att det ar larvigt och har borjat kalla det for Astrids hamnd istallet :P

Nu ar vi i bussterminalen och Marten har fatt sin pay de piña som han velat ha sen igar morse.... Nu vantar vi pa bussen som gar om ungefar tva timmar......... Vi ska aka nattbuss och ar framme i Veracruz imorgon bitti.

¡Ciao!

Postat av: Blago

Hej på er allihop!

Har suttit och läst eran blogg och fått intryck av att ni är nöjda och att ni haft mycket att göra, precis som det ska va´. Veracruz vet jag inte (än) var det ligger men antar att det har med bad att göra för ni ska inte glömma att koppla av också!

Hälsningar Blago

2008-12-16 @ 21:57:18
Postat av: Kelly

Hola! Undrar bara varför har mamma Mona ingen sombrero?.......den skulle nog passa fint. Kul att läsa, synd bara att ni inte kunde lägga upp bilder också. Trevlig fortsättning, väntar på nästa inlägg.

Kelly

2008-12-17 @ 01:30:26
Postat av: Paola & Kjell

Hola mis amigos!

Vad kul läsa allt roligt ni får uppleva.

Jag skulle mer än gärna vilja smaka en bit pay de piñas:-)

Ser fram emot nästa rapport!

Besos Paola

2008-12-17 @ 07:08:18
Postat av: kelly

Hola! Undrar bara varföär har inte mamma Mona en sombrero! Trevlig fortsättning på resan, väntar på nästa inlägg i resedagboken.

Kelly

2008-12-19 @ 19:46:56
Postat av: kelly

Kom på just nu att kommentarerna kan dyka upp ett par dagar senare, i alla fall syntes det inte på min datorskärm på en gång....... Sorry. känner mig lite tjatig om sombrerofrågan för tillfället....hur som helst väntar jag på nästa stycke i resedagboken.