Äntligen...

...har vi kommit igång på allvar med att fixa allt inför resan. På väg hem från jobbet i torsdags läste jag att bussarna från Mexico City var fullbokade två veckor före jul eftersom alla åker hem för att fira jul med sina familjer. Alltså blev det till att söka en sida där vi kunde boka bussresor och vi hittade www.ticketbus.com.mx. Inga problem att boka buss från MC till Veracruz, från Veracruz till Oaxaca, från Oaxaca till Puerto Escondido, men sen tog det stopp. Har inte kommit in på sidan sen i torsdags. Ikvälla kom jag in på en annan websida, men när jag skulle betala blev det något problem så jag får väl försöka igen. Har också bokat hotell i de städer vi ska åka till, det blir en natt på varje ställe förutom PE där vi stannar två nätter.

Vi har också hunnit med annan shopping. Love har fått både shorts och tröjor, Mårten har fått sandaler och så har vi fyllt på reseapoteket. Vi har införskaffat hänglås, pengbälten, pocketböcker och en spansk parlör. Ska försöka få tag på en liten bok om Mexico också innan vi åker. Beställde mexikanska pesos igår, dem får jag hämta på tisdag. Tjejen på Forex varnade mig för att ta med kreditkort, hon tyckte vi enbart skulle ha pengar, men jag kommer att ta ett kort i alla fall för säkerhets skull. Hann också med att klippa håret igår, tanka bilen, köpa kylarvätska och nya torkarblad. Eftersom vi tar bilen till Arlanda och vädret är nyckfullt är det bäst att vara beredd på både kyla och regn.

Alla bussbiljetter och hotellkvitton finns endera på mejlen eller sparade i min dator, ska skicka dem till mig också på mejlen ifall pappersdokumenten kommer bort. Vi har scannat in passen och skrivit ut dem, kan också vara bra att ha. Har också bokat parkering på Arlanda, återstår att skriva ut en vägbeskrivning ;-) Så här noga brukar inte jag planera saker och ting, men nu känns det som jag snart tänkt på allt. Har förstås inte börjat packa än, eftersom vi åker med ryggsäckar ska det bli minimal packning vilket är en utmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0